Sosyal Medya Uzmanı Ne İş Yapar?

Günümüzde işletme sahipleri projelerini tanıtmak için sosyal medya uzmanlarına ihtiyaç duymaktadır. Sosyal medya uzmanı işletmelerinizi en iyi şekilde tanıtmak için planlama yapmaktadır.

Örnek: İlgi çekici sosyal medya paylaşımı

Sosyal Medya Uzmanı Kimdir?

Sosyal medya uzmanı marka bilinirliğini artırmak için pazarlama faaliyeti gerçekleştirmektedir. Aynı zamanda satışlarınızı artırmaya yönelik strateji planlama, uygulama ve izleme aşamalarından sorumludur.

Sosyal medya Tasarım Stratejisi

Sosyal Medya Uzmanının Görev Tanımına Neler Dahildir?

Sosyal medya uzmanlarından müşteri şikayet ve eleştirilerine hızlı çözüm bulması beklenmektedir. Sosyal medya işlerini yapan uzmanlarının diğer sorumlulukları aşağıdaki gibidir:

  • Günlük orijinal resim, video metin vb. içerikler oluşturmak ve yayınlamak.
  • Araştırma yapma ve hedef kitleni belirleyerek sosyal medya stratejisi oluşturmak.
  • Kriz yönetimi yapmak, olumsuz haberlere yönelik düzeltmeler gerçekleştirmek.
  • Firma ve topluluk politikalarına uygun sosyal medya hesapları / profilleri oluşturmak.
  • Sosyal medya pazarlama planı oluşturmak.
  • Sosyal medya trafiğini incelemek ve yeni çalışmalar hazırlamak.
  • Gelecek zaman olumlu sonuç alınmasına yönelik içerikler üretmek.
  • Marka isminin yönetimi, promosyon ve kampanyaların düzenlenmesi.
  • Sosyal medya trendlerini takip etmek.

Sosyal Medya Uzmanı Nasıl Olunur?

Sosyal medya uzmanı olmak için herhangi resmi eğitim bulunmamaktadır. Bu alanda uzman olmak için sosyal medya kullanımına hakim olmalısınız. Aynı zamanda ticari hesap yönetimi hakkında yeterli bilgiye sahip olmalısınız.

Sosyal medya alanında uzman olmak için pazarlama yöntemlerini doğru şekilde kullanmalısınız. Ayrıca eğitim kurumlarında sosyal medya ve pazarlama ile ilgili sertifika programları bulunmaktadır.

İşverenin Sosyal Medya Uzmanında Aradığı Kriterler Nelerdir?

Marka bilinirliğinin artırılması için sosyal medya uzmanının yaratıcı yönünün kuvvetli olması gerekmektedir. İşverenler sosyal medya uzmanı ile çalışmadan önce yaratıcı fikirler sunmasına dikkat etmektedir.

Sosyal medya uzmanı pazarlama yöntemlerine hakim olmalıdır. İşverenlerin aradığı diğer kriterler ise aşağıdaki gibidir: 

  • Yazılı ve sözlü yeteneklerine sahip olmak,
  • Birden fazla görevi yerine getirmek,
  • Ekip ile uyumlu çalışma gerçekleştirmek,
  • Son teslim tarihine dikkat ederek çalışmak.

Sıraladığımız kriterler sosyal medya uzmanlarında aranan ilk kriterler arasında yer almaktadır. Bu niteliklerin yanı sıra işinde gerçekten uzman olmalı ve kademeli olarak marka bilinirliğini artırmalıdır.

Bir yorum bırakın