Remarketing, müşteriye çeşitli kanallar doğrultusunda örnek verecek olursak SMS, e-posta ve anlık bildirim gibi pazarlama stratejileri ile ulaşılmaktadır. Remarketing yapılırken web sitesine ziyarette bulunan müşterilerin istenilen aksiyonları neden gerçekleştiremediklerini gündemine alır. Genel olarak bir arada kullanılması yaygın olan bu pazarlama sistemleri ile e-ticaret alanında internet sitesini ziyaret ettiği halde ürün satın almadan ayrılan kullanıcılara, farklı reklamlar ve pazarlama taktikleri açısından yaklaşılıp, o kişinin önüne aynı site tekrardan çıkartılır. İşte tam olarak bu duruma Remarketing denmektedir. Siteye ziyarete gelen müşterinin satın alma eylemine dâhil olabilmesi adına uygulanan stratejiler Remarketing konusunda oldukça önemli olmaktadır. Potansiyel olarak müşteri sayılan kişilerin ilgilendikleri ürünler için IP bilgisi ve anahtar kelimeler data verisi olarak kullanılabilir. Bu sebepten ötürü kullanıcı başka sitelerde dolaşsa dahi Google robotu tarafından sürekli önüne arşivlenen aramaları reklam olarak çıkmaktadır. Bunu yaparak potansiyel alıcıyı ürüne yeniden çekmiş ve Remarketing yani yeniden pazarlama yapmış olursunuz. Genel olarak oldukça etkili bir yöntem olduğu bilinmektedir.
Remarketing Nasıl Yapılır?
Özellikle Google Adsense’in fazlasıyla kullandığı Remarketing çalışmaları ile Google hesabınızda rahatlıkla Remarketing kodu oluşturabilirsiniz. Bu kodu, oluşturduğunuz internet sitenize daha fazla müşteri çekmek adına kullanabilirsiniz. Kategorilere eklediğiniz durumlarda ise sitenize ziyaret eden sayısında gözle görülür bir artış elde edeceksiniz ve durum da haliyle kazandığınız para miktarını artıracaktır. Sitenizi ziyaret eden insanların yeni hedeflendirilmesine retargeting; satın alma eylemine yönelttiğiniz ve bu konuda başarılı olduğunuz durumlar içinse iyi bir Remarketing yapmış olacaksınız.
Remarketing Kendi Markanıza veya Web Sitenize Neler Katabilir?
Remarketing, doğru bir şekilde yapıldığı takdirde, ki yazımızın üst kısımlarında belirttiğimiz gibi Google Adsense yoluyla bu işi mükemmel yapmaktadır, markanıza veya web sitenize bu işin belli başlı getirileri olacaktır. Şimdi bu getiriler ne olabilir beraber inceleyelim;
- Remarketing sistemini kullanarak, yaptığınız veya yapacağınız kampanyaların piyasa araştırmasını yapıyor olan potansiyel müşterilerinize sizin de bu işin içerisinde olduğunuzu ve bu durum yoluyla da ürünlerinizi de hatırlatma fırsatını yakalarsınız.
- Markanızın e-ticaret kısmında satın alma eylemini gerçekleştirmemiş ama ürünle epey haşır neşir olmuş bir müşterinin önüne ürünü tekrar tekrar çıkartarak ona hatırlatmış olursunuz ve potansiyel müşterinizi tekrardan web sitenize veya markanıza çekmeyi başarmış olursunuz.
- E-ticaret alanınızda alışveriş yapmış ve yapmaya niyetlenen kişileri Remarketing yoluyla tekrardan alışveriş sitesine yönlendirmek, hem müşterinin size daha sadık bir şekilde davranmasına olanak sağlar hem de markanızın güvenirliği müşterilerin gözünde artmış olur.
Remarketingin Yararları?
Remarketing oldukça fazla yarara sahiptir. Şimdi gelin bu yararlara birlikte bakalım;
- Potansiyel müşterilere kişiselleştirilmiş reklamlar sunmanızı ve müşterinin daha iyi hissetmesine olanak sağlar,
- Çok daha yüksek bir dönüşüm oranı sağlamaktadır,
- Markanın bilinirlik düzeyinin artmasına katkı sağlar,
- Görüntülü reklam ağında dinamik, tekrarlayan ve kişiye özel bir pazarlama yapma imkânı sağlar,
Görüldüğü üzere, Remarketing müşteriye de satıcıya da birçok fayda sağlamaktadır.