İçerik kraldır. Söz konusu web sitesi ve online ticaret başarısı olduğunda bu deyimi tekrar tekrar duyacaksınız. Eğer bir şey satıyorsanız, web sitenizi diğer yüzlerce sitede bulunan aynı türden içerikleri ve benzer bilgileri sunan bir broşürden farklı kılmanız gerekir. Özgün ve faydalı içerik sunmalı, bunu çarpıcı bir şekilde insanlara aktarmalı, dikkat çekmeli, kalabalıktan ayrılmalısınız. Kaliteli içerik vazgeçemeyeceğiniz argümanınızdır.
Kaliteli içerik birçok faktörün birleşerek oluşturduğu bir ilgi çekme yöntemidir. İçeriğin son hali okura bilgi vermek ve bir şey katmak olduğu için son aşamaya ulaşana kadar, son aşamayı oluşturacak etmenlere dikkat etmek gerekir. Bunun için sadece muntazam bir yazı değil, o yazıda okurun yazıya hâkim olmasını sağlayacak etmenleri de maddeler halinde değerlendirelim.
- Grafikler ve resimler
Okurun dikkatinin dağılmaması ve sıkılmaması için kullanılan ana elemanların başında gelir. Kimi zamanlarda okur yazının gidişatından sıkılarak dikkatini dağıtabilir. Bu durumun gerçekleşmemesi için yazı aralarına görseller ekleyerek içeriği, hem dış bakıştan hem de içine girdikten sonra dikkat çekici bir hale dönüştürebiliriz.
Ayrıca bazı yazılarda içerik olarak düşüncenin resim ve grafiklerle anlatılması gerekiyor. Bu nedenle okura içeriğin özünü grafik ve resimlerle anlatmak daha makul ve pratik olur.
- Biçim ve düzen
Düzensiz ve göze hoş gelmeyen bir içerik yaratmak ve sunmak istemiyorsak görünüm ve biçimlendirme ayarlarına dikkat etmemiz gerekir. İçerik düzeninin dışında, kullanılacak üslup da önemlidir çünkü firmaların vizyonu ve dili bellidir. Bu nedenle firmaların hangi dille hangi üslupla tüketiciye seslendiğini bilmemiz gerekiyor.
Ayrıca içeriği hazırlayan kişinin, belirli bir üslup kalıbını benimsemenin dışında firmaların ve tüketicilerin dikkatini çekebileceği diğer üsluplara da hâkim olması gerekiyor. Bunun yanı sıra yanlış imla ve yanlış dil bilgisi kuralları içeren yazılar sizi kaliteli içerikler üretmekten alıkoyar. Hatalar dikkat çekici olur ve tüketiciye firma hakkında kötü izlenim bırakır.
- Yönlendirme
Linklerin ve yazılarını kullanarak site içerisinde yazılmış olan diğer yazılara da dikkat çekilebilir. Bunun için birkaç buton ya da link verip gidilecek diğer yazılar hakkında ufak bilgilendirme yazıları da yazılabilir. Bu site içi dolaşım web sitenizin yararına olacaktır. İşletmeniz bu yönlendirme vasıtası ile site içi reklam yapmış olacaktır.
- Sosyal Medya Butonları
Sosyal medya butonları kullanılarak ziyaretçileri sosyal mecrada işletmenizin diğer aktivitelerini görmeye yönlendirebilirsiniz. Ayrıca sosyal medyayı kullanarak içeriğe ulaşmak isteyen ziyaretçiler için başlık vurucu ve anlaşılabilir olmalıdır. Çünkü sosyal medyada içeriğin başlığı ve özeti mahiyetinde kısa yazılar paylaşılır.
- Yoruma açık olma
Yazılarınızın kapanışının yoruma açık olması her zaman artı puan kazandırır. Ziyaretçileriniz ile markanız arasında köprü olarak kullanılabilecek yorum kısımları aktif olmalı.
İnsanlar görüşlerini duyurmak için yorum alanlarını kullanıyorlar. Bu durum içeriğe daha çok ilgi duyulmasını sağlar.
Ayrıca sorulan sorulara dönüt bekleyen ziyaretçiler belirli aralıklarla içeriği ziyaret etmeye devam ederler. Yorumlara cevapları kaliteli ve düzgün bir dille vermeniz markanız için olumlu bir eylemdir.
Son olarak; insanlar dolayısıyla tüketiciler bir içeriğe ulaştıklarında o içeriğin insanlara karşılık olarak bir değer katması gerekiyor. İnsan doğasında var olan “bilgi edinme” dürtüsünü lehimize çevirip içeriğin boş ve sıradan olmamasına, sıkıcı olamamasına, yerine göre eğlendirmesine ve vurucu olmasına dikkat etmeliyiz.
Post-modern zamana markaların ayak uydurduğu gibi tüketicilerin de ayak uydurduğunu biliyoruz ve görüyoruz. Bu nedenle her zaman ilerici düşünce ile yazılar yazılmalı, kaliteli içerikler oluşturulmalıdır. İnsan güvenden etkilenir. Markanızın okurları, ziyaretçileri kendine çeken kaliteli içerikleri onların size güven duymasını sağlayarak ziyaretlerini tekrarlamaları ve neticesinde sizden satın almalarını sağlayacaktır.