Görüntülü reklamcılık işletmelere yalnızca doğru kişi doğru sayfada olduğu zaman görünmesi gereken reklamlar için ödeme yapma imkanı sunmaktadır. Bunun için doğrudan bir web sitesi sahibi ile anlaşma yapabilirsiniz ya da işletmeleri satılacak reklam alanı barındıran çok dayıda farklı web sitesi ile bağlantısı olan ağlar kullanılabilir.
Görüntülü reklamcılık planlanırken yerleştirme ifadesi, kullanıcı olan kişinin yazdığı anahtar kelime ile alakalı arama sonuçlarının görünmesi haricinde reklamın görülmesi için teklif vermenize imkan sağlayan bir reklamcılık türüdür.
Görüntülü Reklam Ağı
İlk olarak bilinmesi gereken nokta atışı hedefler belirleyerek internet reklamcılığı yapabilmektedir. Hassas konularda dahil olmak üzere reklamınız ile ilgilenebilecek olan bir kullanıcı bulmalısınız. Bu içerik ile alakalı bir sayfada sizin reklamınızın görünmesini sağlamalı. Sonucunda reklamınız başarılı bir biçimde gösterilmiş oluyor. Fakat görüntülü reklamcılık planlanırken bazı noktalara göz atılması gerekmektedir.
Görüntülü reklam ağı hedefleme seçenekleri sayesinde daha kolay bir şekilde potansiyel web sayfanızı bulabilirsiniz. Bu sayede doğru kombinasyonlar ile reklamınızı başarılı bir halde yayınlayabilirsiniz.
Anahtar Kelime Hedefleme
Görüntülü reklam ağı için anahtar kelime hedefleme yapan kullanıcılar reklam verme işleminde kullandığı anahtar kelime ile web sitelerinde kendi reklamının görünmesini sağlayabilir.
Yani belirlediğiniz bir anahtar kelime ile arama motoru tarafından e-ticaret sitelerine ya da inceleme ile tartışma içeriği bulunan web sitelerine reklamınız görüntülenebilir. Bu sitelere tıklayan kişiler sizin reklamınız ile de etkileşim sağlayabilir.
Yerleşim Hedefleme
Anahtar kelime hedefi yaparken web sitelerini baz almıyoruz. Kelimelerin kullanıldığı alanlar hedefliyoruz. Yerleşim hedefleme kullandığız da ise direkt bu web sitesini belirterek reklam görüntülenmesini sağlıyoruz.
Mesela yemek satışı yapan bir firma gıda ve tüketim üzerine web siteler ile yerleşim hedefi belirler. Buna ek olarak yemek satışı konusundan başka siteler ile yapılan bir anlaşma varsa o sitelerde de yayınlanabilir. Yani bir gıda sektörü giyim sektörü ile birlikte kampanya düzenleyip bunların reklamını yapabilirler.
İlgi Alanı Hedefleme
Arama motorları kullanıcıları internet ortamındaki davranış ve eğilimleri gibi konularda ayırmaktadır. Hedefleme konusunda kullanılabilen pek çok ilgi alanı bunun için beklemektedir. Arama motorlarından bazıların da bulunan bu özellik sayesinde genişletilebilen potansiyel müşteri bulabilirsiniz.
İlgi alanı hedefleme kullanımı sonucunda bu web sitesi ile etkileşimde bulunmuş olan geçmiş kullanıcılar bulunmaktadır. Bu sayede satın almaya yatkın kişilere ulaşılabilir.
Kitle Hedefleme
Bunların sonucunda web sitesi ziyaretinde kullanıcılar kategorize edilir. Bu sayede kitle hedefleme işlemi gerçekleşmiş olur. Bu evre dijital pazarlama platformunda pazarlık evresi olarak adlandırılabilir. Site üzerine daha önce giriş yapmış kişilere tekrar ulaşılıp pazarlama tamamlanabilir. Bu kişiler kitle hedefinde bulunmaktadır. Bu aşama aslında bütün uğraşlar sonucunda verimli satış elde edebilmek için satış stratejisi aşamasıdır.