En Çok Kullanılan Adwords Terimleri

Aşağıdaki listelemiş olduğumuz terimler adwords içerisinde en çok kullanılan metriklerdir. Terimlerin ne anlam ifade ettiğini de anlattık.

Seçtiğiniz anahtar kelimeler kullanıcılar tarafından arandığında, arama sonuçlarında sizin vermiş olduğunuz reklam görünebilir.

  • Yerleşim (Placement)

Yerleşim sayesinde reklamınızın görünmesini istediğiniz web sitesini belirtebilirsiniz.

  • Resim Reklam (Image Ad)

Google Görüntülü Reklam Ağı’nda yayımlanan statik veya animasyonlu görsel reklamlardır.

  • Kampanya ve Reklam Grubu (Campaign & Ad Group)

Google AdWords hesabından ayarlanan reklamlar, kampanyalar ve bu kampanyalara bağlı reklam grupları üzerinden tanımlanırlar.  Aynı anda birden fazla kampanya ve bu kampanyalarının her birine bağlı birden fazla reklam grubu oluşturmak mümkündür.

  • Gösterim (Impression)

Gösterim sayısı bir reklamın Google arama sonuçlarında ve Google Görüntülü Reklam Ağında görüntülenme sayısıdır.  Reklamınızı kaç kişiye ulaştığını ölçmeyi sağlar.

  • Tıklama (Click)

Reklamınızı gören bir müşterinin daha fazla bilgi edinmek veya ürününüzü satın almak için üzerine tıklaması, Google AdWords hesabınızda tıklanma sayısı hanesine işlenir.  Reklamınız ile kaç kişinin ilgilendiğini ölçmenizi sağlar.

  • Tıklama Oranı – TO (Clickthrough Rate – CTR)

Reklamlarınıza tıklama sayısının, reklamınızın toplam gösterim sayısınına oranıdır.  Reklamların alaka düzeyinin yüksekliği tıklama oranında artış meydana getirir.

  • Tıklama Başına Maliyet – TBM (Cost per Click – CPC)

TBM modelinde, sadece reklamlarınız tıklandığında bütçenizden para düşülür.  Gösterimler için herhangi bir maliyete katlanmazsınız.  Hedef müşteriye kampanyalar vasıtasıyla ulaşmak için kullanılır.  Sık kullanılan Adwords terimlerinin başında yer alır.

  • Maksimum tıklama başına maliyet – maksimum TBM (Maximum Cost per Click – maximum CPC)

Reklamınıza bir tıklama için ödemeyi düşündüğünüz en yüksek tutardır.  TBM bu tutarın üzerine çıktığında reklamınızın yayını duraklatılır; belirlediğiniz seviyeye indiğinde reklam yayını kaldığı yerden devam eder.

  • Bin gösterim başına maliyet – BGBM (Cost per thousand impressions – CPM)

Bu modelde tıklama başına değil, gösterim başına ücretlendirme yapılır.  Google Görüntülü Reklam Ağında kullanılır ve genelde marka bilinirliğini arttırmak amaçlanır.

  • Kalite Puanı (Quality Score)

Kalite puanınız , anahtar kelimelerinizin tıklanma oranına, reklam metninizin alaka düzeyine, anahtar kelime performans geçmişine ve diğer alaka düzeyi faktörlerine göre belirlenir.  Puanınız ne kadar yüksekse, tıklama başına ödeyeceğiniz fiyat o kadar düşük olur.

  • İlk sayda teklifi tahminleri (First page bid Estimates)

İlk sayfa teklifi tahmini, Kalite puanı ve söz konusu anahtar kelime için geçerli rekabeti temel alır.  Kısaca, reklamınızın Google da birinci sayfada çıkması için tıklama başı maliyettir.

  • Optimizasyon (Optimization)

Alakalı reklamlar hazırlamak, Kalite Puanını yükselttiğini biliyoruz.  AdWords reklamlarının performansını ve kalitesini arttırmak amacıyla doğru anahtar kelime seçimi ve etkili reklam metni hazırlama çalışmaları optimizasyon işlemidir.

Bir yorum bırakın