eTicaret sitelerinde SEO olmazsa olmaz denilebilecek konular arasında yer almaktadır. Doğru SEO işlemi sayesinde ticaret sayfanızı üst sıralara taşıyabilirsiniz.
eTicaret sitenizde satış oranlarının artması için tüm SEO kurallarına uyum sağlamalısınız. SEO kriterlerini tam anlamıyla yerine getirdiğiniz zaman sıralamada yer almanız daha kolay olacaktır.
Müşterilerinizin eTicaret Sitenizi Bulmasını Nasıl Sağlayacaksınız?
Bu aşamada yapabileceğiniz ilk işlem çok fazla maliyet harcamadan arama motorları sonucunda üst sıralara çıkmak olacaktır. Arama Motoru Optimizasyonu (Search Engine Optimization) yaparak üst sıralarda yer alabilirsiniz.
İkinci aşama olarak Search Engine Marketing (SEM), yani arama sonuçlarında reklam alanları satın alabilirsiniz.
Yapılan SEO çalışmalarının etkisi genellikle uzun vadeli olur. Ayrıca nispeten daha az maliyet gerektirir. Daha az maliyet ile büyük kitlelere ulaşmak için SEO konusunda uzmanlaşmanız gerekmektedir.
eTicaret Sitelerinde SEO Nasıl Yapılır? Nelere Dikkat Etmeliyim?
eTicaret sitelerinde SEO işlemi için aşağıdaki unsurlara dikkat etmelisiniz:
- Ürünleriniz İçin Anahtar Kelime Analizi
Ürün için anahtar kelime seçimi yaparken kategori dışına çıkmamalısınız. Anlamı değiştirmeyen kelimeler kullanmaya dikkat etmelisiniz.
Örnek, takı ticareti yapıyorsanız takı kelimesini hedeflemeniz doğru olmayacaktır. Çünkü takı kelimesi arayan kişi farklı modelleri beğenebilir. Bu durumda sizin ürünleriniz “özel tasarım takı” arayan kişilere hitap ediyor olacaktır. İşte bu sebepten ötürü anahtar kelimelerle siteye gelecek kullanıcının isteklerini göz önünde bulundurmalısınız.
- Rakip Analizi
Kelime analizi olarak da düşünebileceğimiz rakip analizi, rakiplerinizin önüne geçmeniz için yapılması gereken en önemli uygulamalardandır. Google aramalarında rakiplerinizi geçmek için onlarına anahtar kelimelerini analiz etmeli ve gerekli planlamalar yaparak üst sıralara çıkmalısınız.
- Site Açılış Hızı
SEO`ya etki eden önemli unsurlardan biri de site açılış hızıdır. Ticaret sitenizin 3 – 4 saniye gibi bir sürede açılması gerekmektedir. Çünkü kullanıcılar geç açılan sayfaları terk etmektedir. Ayrıca Google`dan eksi puan aldığınız için arama sonuçlarında ilk sıralara gelmeniz neredeyse imkansız olacaktır.
- Mobil Uyumlu Ara Yüz
Ticaret sitelerinizi ziyaret eden kullanıcıların büyük kısmı mobil uyumlu ara yüz kullanıyor. Bu sebepten ötürü ticaret sitenizin mobil uyumlu ara yüz seçeneğine sahip olması gerekmektedir.
- Görsellerin Optimizasyonu
eTicaret sitenizde ürün satın alma aşamasında en can alıcı nokta görsel kullanımıdır. Sitede yer vereceğiniz görsellerin ürünü birebir yansıtması ve kaliteli görünmesi gerekmektedir. Aynı zamanda görsellerin SEO uyumlu olması zaruridir.
Kaliteli görsel kullanımı sayesinde satışlarınızı ciddi oranda artırabilirsiniz. Fakat görsellerinizde piksellerin düşürülmüş olmasına dikkat etmelisiniz. Pikseller yüksek olduğu zaman sayfanızın açılış hızı düşük olacaktır. Bu da ziyaretçilerin sayfayı terk etmesine sebep olacaktır.
- URL Yapınızı Kontrol Edin
eTicaret sitenizin Google Örümcekleri tarafından rahatlıkla taranması için doğru URL yapısı kullanmalısınız. URL yapınızın arama motorları ile uyumlu olması gerekmektedir. Aksi halde arama sonuçlarında çıkmanız zorlaşacaktır.
- 301 ve 302 Yönlendirmeleri Kontrol Edin
Eski sayfalarınızı 301 yönlendirmesi ile yeni sayfalara yönlendirmelisiniz. Bu işlemi yapmanız SEO açısından önemli ölçüde olumlu etki oluşturacaktır. 301 Yönlendirme ile kalıcı yönlendirme yapabilirsiniz.
Kısa süreli yönlendirmeler için 302 yöntemini kullanabilirsiniz. 302 Yönlendirmeleri bir süre sonra tekrar eski sayfaya dönmektedir.
- 404 Sayfalarınızı Tespit Edin
404 Sayfası URL`nizi yanlış veya eksik yazmanız sonucunda ortaya çıkar. Ancak bu durum herhangi teknik değişiklikten veya kategori yapısının değişmesi sebebiyle de yaşanabilir.
Eğer 404 sayfalarınızı düzenlemezseniz bu sayfalar arama motorunda çıkmaya devam eder. Fakat kullanıcılar ticaret sitenizi anında terk eder. Bu durumda Google sıralamasında ciddi düşüşler yaşayabilirsiniz.