Web sitelerinde özgün ve kaliteli içerik ifadesi resmi olarak Google’ın Şubat 2011 yılında yayınladığı ‘Panda’ algoritması ile karşımıza çıktı.
Panda algoritmasının amacı hepimizin malumu olan, bilgi kirliliği yaratan sitelerle mücadeleydi. Özgün ve kaliteli içerik ihtiva eden sitelerin kullanıcıya daha faydalı olduğunu tespit etmesi çok zor olamayan Google da hedef olarak bu tür siteleri yükseltmeye odaklandı.
Yani ‘a’ sitesinde ilk defa yayınlanan bir içeriğin kopyalanarak ‘b’ sitesinde de yayınlaması ve birçok sitede bu içeriklerin kopyala / yapıştır yöntemi ile oluşturulmuş olması Google politikalarına da ters düştüğü için, Google’ın belki de üzerinde titizlikle durduğu ve en kapsamlı algoritmasıydı.
Google Panda algoritmasını yıllar boyunca güncellemeye devam ederken 21 Nisan 2016 tarihinde Orion Algoritmasını da duyurdu. Buna göre de hem suistimal edilen Pagerank değeri önemini yitirerek Trustrank değeri gündeme getirildi, hem de özgün içerik kavramına tekrar farklı bir boyut kazandırıldı.
Google’ın tüm bu çabaları kaliteli ve yaratıcı içerik üreten siteleri ön plana çıkarmak ve bu sitelerin kullanıcıya daha hızlı bir şekilde ulaşmasını sağlamaktı elbette.
Web Sitesinde Yaratıcı İçeriğin Önemi Nedir
Diyelim ki bir ayakkabı mağazanız var. Ayakkabı mağazanızın dış görünümü, iç mekan tasarımı ne kadar güzel olursa olsun, ürünleriniz kaliteli değilse her müşteri sadece bir kere gelecektir ve tekrar ayakkabı ihtiyacı olduğunda sizi tercih etmeyecektir. Web siteleri de, özellikle firma ve kuruluşların web site hacmini düşünürsek, kullanıcı gözünde aynen bu şekilde yer bulacaklardır.
Unutulmaması gereken şey web sitesinin kişi ya da kuruluşun sanal dünyadaki mekanı olduğudur. Mekan müşterisine ne kadar sade, temiz ve yaratıcı içerikler sunabiliyorsa, kullanıcı nezdinde o kadar kaliteli olacaktır. Bunun için de web sitelerinde yaratıcı içeriğin önemi tartışılamaz bir hal almıştır.
Yukarıda bahsettiğim Google algoritmalarının özgün içerik için başlattığı savaşın bir sonucu olarak, artık insanların kopya içerikten sıkılmış olması ve kendilerine yaratıcı ve özgün içerikler sunan siteleri tercih etmesi de bu çalışmanın haklılığını ortaya koyuyor.
İçerik Talebi Karşılıyor mu?
Öncelikle sitenize ekleyeceğiniz ve makale değeri taşıyacak içeriğin kullanıcı tarafından talep edilmesi (aranması), beğenilmesi ve paylaşılması gerekir. Bu ölçütlerden en azından olmazsa olmazı talep edilmesi ve beğenilmesi olmalıdır.
Sitenize ne kadar özgün içerik girerseniz girin, bu içeriğin benzerleri piyasada dolaşıyorsa ve hepsi de aynı şeyi farklı kelimelerle anlatıyorsa ölçütlerimizden “beğenilme” söz konusu olmayacak ve kullanıcı tekrar bu içeriğe dair arama yaptığında sizin sitenize uğramayacaktır. Bu durumun nedeni ise kullanıcının sunduğunuz içerikten tatmin olmamasıdır.
İnsanlar beğendikleri bir şeyi başkalarına da beğendirme çabası içerisine girerler. Bu durumu hepimiz yaşamışızdır. Dershaneye gidersiniz ve beğendiyseniz herkese tavsiye edersiniz, bir yerde yemek yemişsinizdir ve mutlaka aynı duyguyu sizinle paylaşacak insanlar arasınız.
Web siteleri için de durum böyledir. Sosyal medya sayesinde de makalelerimiz bir tıkla geniş kitlelere ulaşabiliyor. Demek ki kullanıcı sitenizi arama motorundan bulduysa ve içeriği beğendiyse sonrasında bu içeriği paylaşmaktan da çekinmeyecektir.
Özgün ve Kaliteli İçerik Ne Demektir? Nasıl Olmalıdır?
Uzun uzadıya özgün içerik veya kaliteli içeriği anlatmak bu yazıyı diğerlerinden farksız kılacaktır. Fakat hazırlık aşamasına dair kısa sorularla açıklama yaparsak, özgün ve kaliteli içerik terimlerinin neyi ifade ettiğini ve nasıl olması gerektiğini daha iyi vurgulamış oluruz.
- Okuduğunuz yazı da yazılanlara ne kadar güvendiniz / güveniyorsunuz?
- Makalenin yazarı sizce makalenin konusu hakkında fikir sahibi mi? Yoksa sadece doldurmak için mi yazmış?
- En önemlisi okuduğunuz yazıya herhangi bir sanal platformda denk geldiniz mi? Kopya içerik olabilir mi?
- Siteye girdiğinizde içeriklerin arama motorlarının gözünü boyamak için mi yoksa gerçekten kullanıcıya faydalı olmak için mi yazıldığını düşünüyorsunuz?
- Girdiğiniz site diğer benzer içerikli sitelere göre değerlendirildiğinde bilgi olarak daha mı tatmin edici yoksa daha mı yalın?
- Sitenin genel amacı ile makalelerin içerikleri birbiri ile örtüşüyor mu?
- Okuduğunuz makaleyi, sosyal medyada veya mail yoluyla arkadaşlarıınızla paylaşmak ister misiniz?
- Okuduğunuz makale sizi yeterince tatmin etti mi? Başka sitelere yönelme ihtiyacı doğdu mu?
Bu sorulara vereceğiniz yanıtlar web sitesinde özgün, yaratıcı ve kaliteli içeriklerin nasıl olması gerektiğini özetler nitelikte sorulardır.
Unutmayınız ki web sitesi sizin sanal dünyadaki yansımanızdır. İşinize ne kadar özen göstermeniz gerekiyorsa web sitenize de aynı özeni göstermeniz icap eder ki bu da kullanıcı gözünde onun daha değerli olmasını sağlayacaktır. Sitenizin değerini yükseltecek en etkili araç özgün ve kaliteli içerik ile yürütülen bir içerik pazarlamasıdır.