İçerik Pazarlaması Nedir ve Ne İşe Yarar?

Türkiye’nin en kapsamlı içerik pazarlaması kaynağı olmasını umduğumuz bu seride her hafta yeni bir yazı ile sizlerin sorularınızı cevaplamaya çalışacağım. Böylece içerik pazarlaması nedir, içerik pazarlamasının kısa ve geniş tanımı, faydaları (içerik pazarlaması sayesinde neler elde edebilirsiniz), etkili bir içerik pazarlaması için yapılması gerekenler gibi en temel konulara açıklık getirmiş olacağız.

Eminim kafanızda pek çok soru var; bizim de söyleyecek çok sözümüz var. Öyleyse hemen konuya geçiyorum. Bugün içerik pazarlamasının tanımı ve temel öğeleri ile birlikte içerik pazarlamasının faydalarını ele alacağım. Markanız için genel pazarlama çalışmalarınıza, web sitenizin bulunurluğu ve ziyaretçi trafiğine, doğrudan satışlarınıza, nihayet SEO ve backlink çabalarınıza katkısına değineceğim. Haydi başlayalım.

Tanım ve Nitelik: İçerik Pazarlaması Nedir ve Ne işe Yarar?

Bugün dünya genelinde şirketlerin dörtte üçünden fazlası tanıtım çalışmalarının bir parçası olarak içerik pazarlamasını aktif bir şekilde kullanıyor.  

Geride kaldığınızı düşünüp üzülüyor musunuz?

Endişelenmeyin; Türkiye’de henüz oran bu şekilde yüksek değil ama acele etmenizde fayda var. Zira ülkemizde de büyük – küçük tüm markalar çok hızlı bir şekilde konuya uyandılar ve içerik pazarlamasını gücünden her geçen gün daha fazla faydalanmaya başladılar. Emin olun geç kalmak istemezsiniz.

İçerik pazarlaması temel olarak “bilgilendirme” ile alakalıdır.

Bir başka deyişle, okurların hayatlarını iyileştirmelerine yardımcı olacak eğitsel, eğlenceli veya aydınlatıcı bilgilerin paylaşılması yoluyla bir ürünün veya markanın pazarlanmasıdır.

İçerik Pazarlaması ile Kitleleri Kendinize Çekmek Çok Kolay

Burada amaç hedef kitleye bir bakış açısı ya da tutum değişikliği kazandırmak veya çoğu pazarlamacının umduğu gibi bir satın alma kararı vermelerini sağlamaktır. İçerik pazarlaması sanıldığı gibi insanları doğrudan satışa zorlayan bir araç değildir. Ancak amacı insanların sizden alışveriş yapabilecekleri en iyi yola yönelmelerini sağlamak olabilir.

İçerik pazarlaması, “açıkça tanımlanmış bir kitleyi çekmek, muhafaza etmek ve sonuçta karlı bir müşteri eylemi sağlamak üzere değerli, alakalı ve tutarlı içerik oluşturma ve dağıtmaya odaklanan stratejik bir pazarlama yaklaşımı” olarak da tanımlanır.

İçerik pazarlaması, bilgi, tavsiye veya eğlenceli içeriği aşağıdakileri içerecek şekilde tüketilebilir bir biçimde paylaşır:

  • Blog makaleleri
  • Videolar
  • ‘Podcast’lar (ses kaydı içeriği)
  • Sosyal medya pazarlamacılığı
  • E-postalar ve bültenler
  • ‘Webinar’lar yani Web Seminerleri
  • İnfografikler
  • Karikatür ve Çizgi Filmler
  • Testler
  • Raporlar / Değerlendirmeler
  • Uygulamalar (Aplikasyonlar)

Blog İçerik Pazarlamanın Temelidir

Blog makaleleri içerik pazarlamacılığına öncülük eden içerik türleridir. Genel olarak yazmayı seven bireylerin yanı sıra iş dünyasında da yaygınlaşan bloglar, insanların kaliteli bilgiye ücretsiz erişmelerini sağlar.

Bir işletme blogunda* gerçekten bilgilendirici ve faydalı içerik paylaştığınız zaman, hem ziyaretçilerin blogunuza geri gelmelerini sağlar, hem de bir sektör uzmanı olarak algılanırsınız ki bu da ziyaretçilerinizi eninde sonunda potansiyel alıcılara dönüştürür.  

Gönlünüzce içerik paylaştığınızda, bu web sitenizin okurlarıyla ve işletmenizin hedef kitlesi ile aranızda bir güven inşa edilmesini sağlar. Nihayetinde onlara ücretsiz ipuçları ve bilgi veriyorsunuz.

Ekitaplar, Videolar ve Email

Bloglar aslında diğer içerik pazarlama araçları için yalnızca bir tür giriş kapısıdır diyebiliriz. Blog yazıları ya da ‘makaleler’ ile genellikle sektörünüzle ve sizin işinizle ilgili konulara hızlı ve geniş kapsamlı bir şekilde değinirken, diğer içerik pazarlaması türlerini ise “dönüşüm” kısmına yani ziyaretçilerinizi müşterilere dönüştürme işine hizmet eden daha ayrıntılı araçlar olarak kullanıyoruz.

Örneğin e-Kitaplar, işletmenizin belli bir yönüne ilişkin geniş ve yüklü bir bilgi miktarını ayrıntılı olarak paylaşmanızı sağlar. Bunlar genellikle okurları doğru yöne, yani size yönlendirmek ve gerekli açıklamaları yapmak üzere bir işin en sık sorulan kısımlarına odaklanırlar.

Videolar ise çoğu zaman müşterileriniz için daha ilgi çekicidirler. Videoların tadını çıkarmalısınız çünkü başarılı olan videolar akıl almaz bir virallik elde edebilir ve size, markanıza, ürün ya da hizmetlerinize olabilecek her türlü ilgiyi ve trafiği çekebilirler.

İçerik pazarlamasının ortaya çıkması ve yaygınlaşması ile birlikte yapılan eylemlerin çoğu işletmelerin okurlara ait iletişim bilgilerini elde etmek umuduyla gerçekleştirilir. Okurlar mail listenize abone olmak veya sunduğunuz bir ekitap ya da benzeri bir başka faydalı materyale erişim sağlayabilmek için form doldurmak suretiyle, aslında size gelecekte kendileriyle irtibat kurabilme izni vermiş oluyorlar.

Peki bu iletişim bilgisi ve irtibat izni ne işe yarar?

Cevap çok açık: E-posta abonelerine sahip olmak, bu abonelerle daha fazla içerik paylaşabilmenize, satış fırsatları geliştirmenize ve nihayet çeşitli e-posta kampanyaları aracılığıyla satışlar yapmanıza olanak tanır.

Neden İçerik Pazarlaması?

“Içerik pazarlaması nedir?” sorusunun hemen ardından akla gelecek soru “neden içerik pazarlaması?” olmalıdır.

Bu soruyu cevaplarken öncelikle tipik satına alma döngüsünün şu dört adımını anlamamız gerekiyor:

  1. Bilinç ve Farkındalık,
  2. Araştırma,
  3. Dikkate alma,
  4. Satın alma.

Geleneksel reklamcılık ve pazarlama üç ve dördüncü aşamalarda gayet iyidir. Ama iş ilk iki aşamaya gelince ne yazık ki artık başarılı olduğunu söyleyemeyiz. İçerik pazarlaması işte bu noktada tam bir internet harikasıdır.

İçerik pazarlaması, tüketicilere daha önce hiç düşünmemiş olabilecekleri bir çözüm hakkında eğitim vermek ve bilinçlendirmektir.

İçerik pazarlamasının yatırım getirisi oranları olağanüstü boyutlara ulaşabiliyor.

Neler mi yapar? Sosyal medya pazarlaması için ek içerik sağlar, doğal backlinkler üretir ve SEO çalışmalarınıza katkıda bulunur. Web siteniz için kaliteli içerik oluşturur. Arama motorlarında bulunmanızı sağlayan, size organik, doğal, alakalı ziyaretçiler getiren bir içerik…

Öyle ki, pek çok şirket SEO çabalarının büyük kısmını artık içerik pazarlamasına odaklamaktalar.

İçerik Pazarlamasının SEO’ya Katkıları

Sitenizi SEO yani Arama Motoru Optimizasyonu açısından iyileştirmek adına yapabileceğiniz çok çeşitli işler vardır. Ama hiçbir şey içerik pazarlamasının web sitenizin SEO gücü üzerindeki etkisine yaklaşamaz.

Çünkü en basit haliyle, içerik ‘bilgi’dir. (Ve bilgi güçtür!)

Şaka bir yana, gerçekten ciddiye almamız gereken çok açık bir durum var:

Google daima kullanıcılarının arama sorguları ile en alakalı ve en kaliteli bilgileri eşleştirmeyi hedefler. Daima! Ve eğer siz bu bilgileri paylaşan bir içerik ortaya koymuyorsanız, diğer tüm yapacaklarınızın anlamı ve gücü sabun gibi erirken, sıralamanızı ve hedeflediğiniz bu içerik için bulunma şansınızı kaybedersiniz.

Evet, bu kadar basit!

Bakın dünyaca ünlü girişimci ve online pazarlama uzmanı Neil Patel konu hakkında ne diyor:

“SEO içerik ister. İçerik pazarlaması da ‘içeriktir’.

İçerik olmadan SEO diye bir şey yoktur. Kelimelere, makalelere, ana fikirlere, anahtar kelimelere, sözcüklere ihtiyacınız var.

Ne zaman söylemek zorunda kalsam özür dilerim, çünkü çok klişe, ama doğru: İçerik kraldır.”

İçerik Pazarlaması ve Anahtar Kelimelerin Dansı

Bakınız arama motorlarında sıralanacağınız zaman, yazılı içeriğinizdeki belirli anahtar kelimeler için sıralanırsınız. Daha fazla içerik, daha fazla anahtar kelime demektir ki bu da Google’da daha yüksekte sıralanmanız için daha fazla fırsatınız olduğu anlamına gelir.

İşte bu yüzden “anahtar kelime araştırması” da başarılı bir içerik pazarlaması için gereklidir.

SEO için bir diğer önemli faktör de ‘backlink’ler elde etmektir. Başka siteler sizin sitenize ‘link’ yani bağlantı verdiğinde Google sizi saygın bir otorite olarak görür ve sıralamalardaki yerinizi ‘uçurmaya’ başlar.

Peki backlinkler almanın en kolay yolu nedir? Tahminleriniz?

Evet, aynen öyle; eğitici ve eğlenceli harika bir içerik üretmektir ki böylece insanlar bu içeriğe bağlantı vermek ve onu paylaşmak isterler.

Son olarak, Google sürekli güncellenen web sitelerini ve kaynakları tercih eder ve destekler. Böylece düzenli olarak içerik yayınladığınızda web siteniz belirgin bir şekilde daha yüksekte sıralanacaktır.

Diğer taraftan içerik üretmeyi bırakırsanız Google sitenizi ‘güncelliğini yitirmiş ve bayat’ olarak varsayacak ve bu nedenle de insanları vasat bir içeriğe göndermekten kaçınmak üzere sizi düşürmeye başlayacaktır.

Içerik pazarlaması nedir ve ne işe yarar sorusunu soran tüm girişimcilere, işletme sahiplerine ve pazarlamacılara yardımcı olacak kaynak yazılarımız devam edecektir. Serinin diğer yazılarını kaçırmamak için web sitemizi yer imlerinize eklemeyi unutmayın. Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…

Bir yorum bırakın